No 12. oktobra, šķērsojot Latvijas Republikas robežu, būs jāaizpilda elektroniskā anketa

Otrdien, 6. oktobrī, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Iekšlietu ministrijas iesniegtos grozījumus MK Nr. 360 noteikumos “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” par “Ieceļotāju uzskaites kontroles informācijas sistēmas (IECIS)” ieviešanu.

Elektroniskās anketas būs pieejamas no jebkuras viedierīces un aizpildāmas īpašā tīmekļvietnē covidpass.lv  no 12. oktobra. Tas nozīmē, ka personām, kas iebrauc Latvijas Republikā līdz 11. oktobrim plkst. 23:59, vēl ir jāaizpilda papīra anketas, par kurām tāpat kā šobrīd – parūpēsies pārvadātāji. Iestājoties 12. oktobrim, jau būs pieejama mājaslapa covidpass.lv, un personām, kas šķērsos Latvijas Republikas robežu, obligāti būs jāaizpilda anketa un jāparāda saņemtais QR kods robežsargiem. 

Apliecinājuma aizpildīšana ir obligāta visiem ieceļotājiem (personām, kas ierodas vai atgriežas Latvijā), un tas ir jāveic ne agrāk kā 48 stundas pirms Latvijas Republikas robežas šķērsošanas. Personai anketā jānorāda savu vārdu, uzvārdu, personas kodu, kontakttālruni saziņai un faktiskās dzīvesvietas adresi, kurā persona būs sasniedzama, kā arī valstis un izbraukšanas datumus, kurās persona uzturējusies pēdējo 14 dienu laikā pirms ierašanās Latvijas Republikas teritorijā u.c. Katrai pilngadīgai personai apliecinājums ir jāaizpilda atsevišķi, nepilngadīgām personām apliecinājumu aizpilda vecāki vai likumīgie aizbildņi.

Pēc apliecinājuma anketas aizpildīšanas ieceļotājs saņems personificētu QR kodu, kas apliecinās datu iesniegšanu. Ja gadījumā QR kods tiks nozaudēts, mājaslapā ir izveidota funkcija “saņemt QR kodu” atkārtoti, ievadot e-pasta adresi.

Anketā norādītie dati tiks automātiski nodoti tiesībsargājošajām iestādēm – Valsts policijai (VP), Valsts robežsardzei (VRS) un Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC). Personas dati tiks uzglabāti 30 dienas ar mērķi saņemto informāciju izmantot epidemioloģiskās drošības nodrošināšanai un kontaktpersonu izsekojamībai. Pēc 30 dienām, personas dati tiks automātiski dzēsti.

Elektronisko ieceļotāju reģistrācijas sistēmu IECIS, kas turpmāk kalpos kā elektroniska pašdeklarēšanās sistēma (apliecinājuma anketa) personām, kuras ierodas vai atgriežas Latvijā no ārvalstīm ir izstrādājis Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs  sadarbībā ar VP, VRS  un SPKC.

Samanta Nalivaiko
Iekšlietu ministrijas
Komunikācijas nodaļas
Sabiedrisko attiecību speciāliste