Ņemot vērā situāciju, kad skolēnu skaits strauji samazinās un ir nepieciešamība pēc jauna un kvalitatīva piedāvājuma izglītības jomā, Andreja Upīša Skrīveru vidusskola, saskaņā ar tās stratēģisko plānu, ir ieplānojusi 2016./2017. mācību gadā sākt realizēt satura un valodas integrētās apguves metodiku (CLIL) skolas 1.-12.klasēs. Pilnvērtīgai CLIL metodikas īstenošanai ir nepieciešamas padziļinātas svešvalodas un CLIL metodikas zināšanas un pielietošanas prasmes. Līdz ar to tika sagatavots un iesniegts VIAA administrētajā Erasmus+ programmā projekts “Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas pedagoģiskā personāla kompetenču pilnveide CLIL ieviešanai” ar mērķi paaugstināt Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolotāju kompetences pilnvērtīgai CLIL metodikas izmantošanai mācību stundu laikā.
Projekta realizācija paredzēta divu gadu laikā, īstenojot projektu piešķirtā finansējuma EUR 35 198,00 apmērā. Projektā piedalīsies 13 pieredzējuši skolotāji, pārstāvot 12 mācību priekšmetus visās zinātņu (humanitārās, sociālās un eksaktās) jomās. Projekta laikā skolotāji apgūs un nostiprinās lingvistiskās prasmes, CLIL teoriju un metodiku, iepazīsies ar jaunākajām metodēm un tendencēm bilingvālajā izglītībā, sagatavojoties īstenot pārstāvēto mācību priekšmetu svešvalodā. Projekts tiks īstenots, izmantojot kompleksu metodiku: katrs projekta dalībnieks skolā tiks sagatavots aktivitātēm (apgūta valodas sagatavošana un CLIL ievadkurss), piedalīsies mobilitātēs un dalīsies ar pieredzēto tajās.
Paralēli tam skolā tiks organizēta skolotāju grupas tikšanās ar mērķi prezentēt un diskutēt par pieredzēto projekta aktivitāšu laikā. Projektam plānoti šādi rezultāti: sagatavoti skolotāji pasniegt savai jomai atbilstošo mācību priekšmetu, izmantojot CLIL metodiku. Projekta ieteikme būs redzama lokālā un reģionālā līmenī, paredzot potenciālo skolēnu skaita pieaugumu, skolotāju un skolēnu motivācijas paaugstināšanos un skolas konkurētspējas paaugstināšanos, salīzinājumā ar reģiona skolām.
Projektam ir īstermiņa un iltgermiņa ieguvumi. Projekta īstermiņā ieguvumi ir sagatavoti un motivēti skolotāji (apgūtas un/vai nostiprinātas angļu valodas zināšanas un CLIL teorija un metodika), izveidota skolotāju grupa, kurā apskatīti ar CLIL ieviešanu saistīti jautājumi un izstrādāti mācību materiāli darbam ar CLIL metodi. Ilgtermiņā ieguvumi redzami kā skolas tā individuālā līmenī: skolas līmenī – darbs tiek īstenots, izmantojot modernu un XXI gadsimta prasībām atbilstošu metodiku, ko realizē kvalificēti un motivēti skolotāji, apmācot skolēnus, kuriem svešvalodu zināšanas ir paaugstinātas, salīdzinot ar reģiona skolām. Reģionālā līmenī – paaugstinājies skolēnu skaits un skolas konkurētspējas līmenis.
Autors: Edgars Bērziņš, projekta vadītājs