Tagad mazos lasītājus, kuri dosies uz Skrīveru bērnu bibliotēku, sagaidīs un augšup pa kāpnēm pavadīs skaisti grāmatu tēli – Karlsons, Pepija, Sprīdītis, Annele un citi. Krāšņie zīmējumi uz kāpņu gaiteņa sienām tapuši, sadarbojoties bibliotēkas un Skrīveru Mūzikas un mākslas skolas darbiniekiem, to autore ir skolotāja Inga Melne.
Skrīveru bērnu bibliotēkas vadītāja Sandra Trakina stāsta, ka ideja par sienu apgleznošanu kāpņu telpā, kas ved uz bērnu bibliotēku, radusies jau pērn, kad tā prezentēta un guvusi atbalstu arī Skrīveru novada domē. Sākotnēji iecerēts, ka sienas apgleznos Skrīveru Mūzikas un mākslas skolas audzēkņi skolotājas Ingas Melnes vadībā, to paveicot saistībā ar skolas beigšanas diplomdarba izstrādi. Pandēmija šajos plānos jau divkārt ieviesusi korekcijas, un nu ideju īstenojusi pati skolotāja.
“Kāpņu laukums no ēkas otrā līdz trešajam stāvam līdz šim bija tāds drūms, un ne katrs apmeklētājs varēja iedomāties, ka no otrā stāvā vēl jāiet augšup, jo šķita, ka tur ir tikai bēniņi,” stāsta Sandra Trakina. “Tagad ikviens mazais apmeklētājs būs ieinteresēts doties uz bibliotēku, jo viņu tur sagaida krāsaini un daudziem jau zināmi grāmatu tēli – Karlsons, Pepija, Sprīdītis, Lutausis, Annele un citi.”
Bibliotēkas vadītāja personāžus sienu rotājumam izvēlējusies kopā ar mākslinieci Ingu Melni. Inga jau pērn bija izstrādājusi maketu, kādas pēc otas pieskāriena varētu izskatīties sienas, vienotā stāstā sasaistot kopā tēlus gan no latviešu, gan ārzemju autoru darbiem, kas bērniem ir labi zināmi.
“Gleznot bija ļoti aizraujoši, reizē pati atgriezos bērnībā,” pasmaida māksliniece Inga Melne. “Man pašai visvairāk patika gleznot Karlsonu – tas man ir vismīļākais tēls.”
Tēli uz sienām tapa apmēram nedēļas laikā. Tie zīmēti ar speciālām sienu akrila krāsām, izmantotas arī citas krāsas, bet pēc tam gleznojumi nolakoti.
Mazie lasītāji ar vecākiem nu došanos uz bibliotēku var apvienot ar mazu piedzīvojumu un ceļojumu grāmatu tēlu pasaulē. Kas zina, varbūt kādam par tēliem, kas sagaida kāpņu laukumā, gribēsies uzzināt un izlasīt arī vairāk.