Lai apspriestos par autoceļa P 32 “Skrīveri – Līgatne” pārbūvi, Skrīveru novada dome uz tikšanos aicināja pārstāvjus no valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” un SIA “Projekts 3”, kuri izstrādās šī ceļa rekonstrukcijas projektu.

Skrīveru novada domes marta sēdē ieradās VAS “Latvijas Valsts ceļi” Aizkraukles nodaļas vadītājs Raivis Brics un SIA “Projekts 3” pārstāvis Valters Balka. Jau iepriekš pašvaldība bija iepazinusies ar projektētāju iecerēm un izteikusi savus iebildumus un ierosinājumus. Arī klātienes sarunā Skrīveru novada domes deputāti un uzņēmumu pārstāvji vēlreiz runāja par būtiskajām lietām, kuras vajadzētu ņemt vērā, izstrādājot autoceļa “Skrīveri – Līgatne”, kurš ved caur Skrīveru ciema centru, pārbūves projektu.

Raivis Brics informēja , ka ceļa būvniecību plānots uzsākt tikai nākamgad, šovasar iecerēts pabeigt projektēšanas darbus. Patlaban pašvaldība vēl var ieteikt, kam pievērst īpašu uzmanību, ko ieplānot būvprojektā. Ceļa pārbūves projektu paredzēts pabeigt līdz jūnija beigām.

Jau iepriekš iesniegtajās iebildēs skrīverieši satraucās, vai tiks izbūvētas visas nobrauktuves. To būvnieki solīja izdarīt. Skrīveru novada domes priekšsēdētājs Andris Zālītis vēlējās noskaidrot, vai reizē izbūvēs arī stāvlaukumu pie domes nupat iegādātās ēkas Daugavas ielā 85. “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvis paskaidroja, ka būvniekiem jāzina, kāds šis stāvlaukums varētu būt – paralēli braukšanas joslai vai ārpus tās, tad arī varēs izvērtēt, vai to paveiks saistībā ar autoceļa rekonstrukciju.

Skrīveru novada domes deputāti vaicāja, cik plats būs ceļš un vai tas visā novada teritorijā būs vienāds? “Ceļa asfaltētās daļas platums būs konstants – 7 metri, tātad katra braukšanas josla būs 3,5 metrus plata,” paskaidroja būvnieki.

“Vai saistībā ar autoceļa P 32 pārbūvi tiks sakārtots arī ceļa posms, kas ved līdz autobusa pieturai un skolai pagasta centrā?” vēlējās zināt domes deputāte Ināra Dika. Raivis Brics paskaidroja, ka šī piebrauktuve ir reģionālais autoceļš, tā atjaunošana nav iekļauta šajā projektā.

Uzņēmumu pārstāvji tāpat paskaidroja, ka plānots ierīkot caurteku tiltam pār Maizītes upi. Iecerēts saglabāt arī visas esošās gājēju pārejas, kuras būs apgaismotas, un ierīkot vēl vienu jaunu pāreju veikalu zonā, pie ceļa 102. ēkas.

Skrīveru novada domes priekšsēdētājs iebilda, ka būtu labi pievērst uzmanību arī iedzīvotāju drošībai un padomāt par to, kā ierobežot  automašīnu ātrumu novada centrā. “Varbūt būtu lietderīgi izbūvēt tā dēvētos “guļošos policistus”?” – izskanēja ierosinājums. Ceļa uzturētāji gan iebilda, ka šis jautājums jārisina kopā ar ceļu policiju.

Deputāti izteica ierosinājumu padomāt arī par trotuāru sakārtošanu. “Mēģināsim saglabāt visas labās ietves, kas atrodas “Latvijas Valsts ceļu” zemē. Kreisajā ceļa pusē no Maizītes upes plānots izbūvēt gājēju ietves,” paskaidro Raivis Brics. Viņš piebilda, ka visi būvniecības darbi notiks ceļu nodalījuma joslā, un vietās, kur šajā zonā izbūvēti žogi, saimniekiem lūgs tos demontēt.

Deputāti vēlējās zināt, kā remontdarbu laikā tiks organizēta transporta plūsma, vai vajadzēs centru apbraukt pa apvedceļiem un vai šajā laikā nevajadzētu novirzīt smago automašīnu plūsmu caur Skrīveriem. Ceļa uzturētāji paskaidroja, ka specifikas dēļ diez vai varēs kādu ceļa posmu pilnībā slēgt, drīzāk satiksmi organizēs joslās. “Ja apvedceļiem tomēr vajadzēs izmantot pašvaldības ceļus, tas noteikti tiks saskaņots ar domi,” piebilda Raivis Brics.

Sarunu noslēgumā deputāti un būvnieki vienojās, ka savus priekšlikumus ceļa pārbūves niansēm iesūtīs rakstiski, lai vēlāk nerastos nesaskaņas vai pārpratumi. Raivis Brics arī apsolīja ierasties domē un apspriest autoceļa pārbūves gala ziņojuma projektu.

 

Arvis Upīts