…mainās slēpošanas mode. Slēpotāji kāpj uz distanču slēpēm, Latvijas novados tiek veidotas slēpošanas trases. Arī Skrīveros, skaistās sniegotās dienās,

ir slēpotāji, kas slēpo pa “savām trasēm” – Stadionā, Bundzē, Satekās. Zinātājs sniegu atradīs arī dziļā atkusnī un tas nebūs Alūksnes augstienē, bet tepat Bundzī vai Piemiņas birzs ziemeļu pavēnī.

Skrīveru aglomerāciju veido vietējie centri – Saimniecība, Stacija, Institūts un Klidziņa. Slēpotājiem Skrīveros tiek piedāvāts savienots maršruts no Bundzes līdz institūtam tēlaini Kraukļakmenim. Arī Dendroloģiskais parks ir lieliska vieta kur slēpot un dabu vērot.

MARŠRUTI

BUNDZES APLIS
Ierodoties Bundzē (Bundzī), no Dīvajas, Ošu ielas puses, slēpotāju sagaida Ciema modrās acs vēstījums  un slēpošanas maršruta shēma. Maršrutā īpaša vērtība ir augstā purva biotopam, kur vērojamas nīkulīgas purva priedes, vaivariņu un virsāju klājiens. Maršruts ir bez nobraucieniem un kāpumiem. izslēpojot no Bundzes var doties atpakaļ uz sākumu vai turpināt pa lauku pacelties 81,3m augstajā Klaucēnu kalnā. iepretim Līču dzelzceļnieku mājai, slēpotājs pa vecās pārbrauktuves vietu pār lauku var doties Pelēkā zaķa mežaudzes virzienā, kur var nogriezties virzienā uz Skrīveriem vai Satekām.

PA PELĒKĀ ZAĶA PĒDĀM LĪDZ SATEKĀM
No stacijas slēpotājs nonāk Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas stadionā. Iesildās un iepazīstas ar slēpošanas maršruta shēmu, kas novietota pie vesera mešanas aizsargžoga. No šejienes slēpojot līdz Tilta un Reinholda ielas Krustojumam – 300 m – nav ieteicams, bet tālāk gan, pāri sniegotiem laukiem gar Pelēkā zaķa mežiņu, iespējams doties uz Bundzi vai Satekām, vai tikai līdz Ercu kalna priedēm. Līdz Ercu kalna priedēm maršruts ir bez nobraucieniem un kāpumiem, izņemot Maizītes gravu pret Skrīveru Saldumiem bijušo Raudas krogu ZZ. No Ercu kalna priedēm var doties mājup vai turpināt slēpot uz Satekām.
Uzmanies! Nobrauciens no Ercu kalna slēpotāju atved Braslas ielejā, ko no Maizītes ielejas nošķir Kumeļkalns. Plānots, ka slēpotājs var doties Daugavas ielas un kalna ielas krustojuma virzienā vai nogriezties uz Satekām.

VECAIS PAGASTA CEĻŠ UN SATEKAS
Uz Satekām var atslēpot izmantojot maršrutu pa Pelēkā zaķa pēdām, vai atbraukt ar automobili. transportu vēlams novietot uz betonētā laukuma pret Metenu kalnu, šeit ir slēpošanas maršruta shēma. Maršruts ved gar Braslas un Maizītes Satekām un kājnieku tiltu, kuru šķērsojot var atgriezties uz Skrīveriem un tālāk uz Sateku piknika vietu. Turpinājums ir Vecais Pagasta stacijas ceļš, pa kuru iespējams nokļūt uz Skrīveru Pārtikas kombinātu, kas var būt viens no slēpošanas sākuma-beigu pieturas punktiem, jo šeit ir vieta mašīnai, kā arī var gūt enerģiju no Skrīveru gotiņas.

No Vecā Pagasta stacijas ceļa slēpotāji var pacelties Metenu kalna ziemeļu virsotnē starp Satekām un Daugavas ielu, kas ir ainaviski izteiksmīgs ģeomorfoloģisks dabas veidojums, kura varenību, no dažādām skatu perspektīvām, var izbaudīt tam apslēpojot apkārt.

UZ KRAUKĻAKMENI
No Vecā Pagasta stacijas ceļa slēpotājs var nogriezties virzienā uz Kraukļakmeni. Šis maršruts slēpotāju aizved uz Metenu kalna virsotni, no kura paveras skats uz Daugavu un Klidziņu. Ja nav bail no nobrauciena pa Metenu kalna nogāzi, turp var doties pusdienās. Tālāk maršruts met loku atpakaļ, virzienā uz Institūtu gar šosejas malu, Zaļās zemes tirgus laukumam. No Metenu kalna var doties uz Piemiņas birzi un izbaudīt Skrīveru kalnu trases ar nobraucieniem un kāpumiem. Slēpotāji, kuri nogriezušies gar šoseju līdz Kraukļakmenim, no kura līdz Institūtam atlikuši 200 m, dodas gar J. Purapuķes ielu Pulksteņupītes virzienā tālāk, nogriežas Saules kapu virzienā, kur pie kapličas esošajā laukumā var novietot auto un maršrutā iespējams izdarīt trīs virzienu izvēli – doties gar piemiņas birzi uz Metenu kalnu vai nolaisties Maizītes vai Pulksteņupītes gravā, kur, sekojot norādēm, slēpotājs dodas Sateku vai Skrīveru virzienā.

CITAS ALTERNATĪVAS
Tās nav visas distanču slēpošanas iespējas Skrīveros – nepieminēts palika Aizkraukles pilskalns, Palatu lauki, Mentes kalna klajumi, Līču virziens un došanās slēpot ar vilcienu no Muldakmens vai Dendrārija atpakaļ uz Skrīveriem.

LAI SLĪD!

Kaspars Celmiņš

Untitled aaa aab aac aad aae aaf