Pirmo reizi Latvijā norisināsies konkurss “E-komercijas zvaigzne 2021”, kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Konkursā līdz 8. aprīlim ir iespējams pieteikties ikvienam Latvijā strādājošam uzņēmumam, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti. Konkursa iniciatori un atbalstītāji ir uzņēmumi Printful un Omniva Latvija, un tā ietvaros tiks vērtēta e-veikalu digitālo risinājumu kvalitāte, radošā izcilība un inovācijas, veidojot un attīstot uzņēmējdarbību tiešsaistē.
Pēdējā gada laikā e-komercijas nozare ir piedzīvojusi ārkārtīgi strauju izaugsmi – ir pieaudzis gan tirgotāju, gan pircēju skaits. Pēdējo sešu mēnešu laikā teju 90 procenti Latvijas iedzīvotāju ir izmantojuši dažādas Latvijas e-komercijas tīmekļvietnes, un tas ir pieaugums par 16 procentiem pēdējo trīs gadu laikā, liecina Gemius dati. Turklāt gandrīz puse aptaujāto (43%) uzskata, ka šogad viņu tēriņi internetā pieaugs, savukārt 45 procenti pirkumiem internetā atvēlēs tikpat daudz līdzekļu, cik pagājušajā gadā.
“E-komercijas uzvaras gājiens turpinās, un Covid-19 ir kalpojis kā papildu katalizators vēl straujākai izaugsmei – darbību internetā uzsākuši arī uzņēmumi, kas līdz šim par to vispār nedomāja. Arī Omniva Latvija dati apliecina neizbēgamu patērētāju paradumu maiņu. Jau šobrīd vairāk nekā 50 procentu Latvijas mājsaimniecību izmanto tā sauktos pēdējās jūdzes piegādes pakalpojumus (pakomāti, kurjeru piegādes), un gada laikā tiek nosūtīts vairāk nekā pieci miljoni paciņu. E-komercijas sniegto pakalpojumu klāsts ir paplašinājies līdz iepriekš netveramiem apmēriem – diezin vai mēs kādreiz varējām iedomāties saņemt zobārsta konsultācijas attālināti. Tādēļ šis ir īstais brīdis, kad novērtēt jau sasniegto un motivēt turpmākai izaugsmei,” uzsver viena no konkursa iniciatoriem – Omniva Latvija – vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.
Konkurss “E-komercijas zvaigzne” norisināsies pirmo reizi, un tā mērķis ir izcelt un godināt labākos Latvijas interneta veikalus, kam izdevies pārliecinoši uzmirdzēt savā sfērā, atspoguļot labo praksi un iedvesmot arī citus sākt pārdošanu digitālajā vidē.
Pieteikt savu e-veikalu konkursam “E-komercijas zvaigzne 2021” iespējams līdz 8. aprīlim tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursā ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās atbilstoši savai darbības jomai un mērogam:
- Mazais bizness – mazais ražotājs vai pakalpojumu sniedzējs ar 1‒9 darbiniekiem.
- Ražotāji – ražotājs ar vairāk nekā 10 darbiniekiem.
- Nozaru veikali – e-veikals, kas pārstāv tikai vienu nozari.
- Daudznozaru veikali – e-veikals, kas pārstāv dažādas nozares.
- Pakalpojumu sniedzēji – e-veikals, kas sniedz pakalpojumus.
- Lietotnes – uzņēmumi, kas savus e-komercijas pakalpojumus nodrošina mobilajā lietotnē.
- Eksportētāji – uzņēmums, kas pārdod produktus ārzemēs.
- Platformu veikali (marketplace) – e-veikals, kas darbojas globālā e-komercijas platformā.
- B2B e-komercijas vietnes – e-veikals, kas apkalpo citus uzņēmumus.
- Globālie e-veikali – e-veikals, kura vietne un pakalpojumi lokalizēti Latvijā.
E-komercijas uzņēmumus vērtēs starptautiska žūrija, analizējot trīs būtiskākos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas.
“E-komercijas zvaigzne 2021” apbalvošanas ceremonijā, kas norisināsies 26. maijā, tiks godināti labākie e-veikali katrā no kategorijām, savukārt Grand Prix ieguvējs saņems īpašu balvu – stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis.
Indra Ēķe-Začeste