Šī bija pirmā reize, kad kopā ar savu draudzeni Agati Albakeiti piedalījos vides spēļu konkursā. Jau pirms gada biju dzirdējusi par šādu konkursu, tomēr nevarēju iedomāties, ka mums izdosies izcīnīt 3. vietu vides izziņas spēļu konkursa „Iepazīsti vidi ” finālā, kas notika „Latvenergo” Energoefektivitātes centrā, Jūrmalā.
Kopumā finālā piedalījās 19 komandas no visas Latvijas. Spēles bija visdažādākās, tajās skolēni varēja gūt jaunas zināšanas par enerģiju un tās veidiem, kā arī tās nozīmi mūsu ikdienas dzīvē.
Mūsu spēles nosaukums bija „Ēd augļus un uzlādējies”. Tajā skolēni varēja uzzināt, cik elektroenerģijas rada dažādi augļi un dārzeņi, kā arī praktiski iemācīties darboties ar voltmetru un tā vadiem. Kad dalībnieki spēles laukumā uzkāpa uz lauciņa, uz kura bija augļa vai dārzeņa fotogrāfija, vajadzēja izmērīt spriegumu. Katra augļa vai dārzeņa spriegumu mērija milivoltos un iegūtos rezultātus ar krītu pierakstīja savā spēlētāja kartiņā, kuras pamatā bija tāfele, tāpēc skolēni varēja iejusties skolotāja „ādā”. Spēles uzvarētājs bija tas, kurš spēles laikā savāca visvairāk milivoltu. Ideja šajai spēlei radās nejauši, bet, kad ideja bija gatava, to vajadzēja realizēt, kas arī prasīja visvairāk rūpju.
Kad spēles bija izspēlētas, devāmies ekskursijā pa Energoefektivātes centru, kur mums pastāstīja par mūsdienīgām ierīcēm, lietām, kas ļauj ietaupīt energoresursus. Varējām mīt riteni, kas bija kā ģenerators, kas ražo elektrību. Tas parādīja, cik daudz enerģijas dažās sekundēs mēs varam saražot spuldzītei, tējkannai un vēl dažādām elektroniskām ierīcēm. Man Energoefektivitates centrā likās interesanti, jo tur bija pieejamas daudzas jaunākās tehnoloģijas, kas ļāva labāk izprast enerģiju.
Pēc ekskursijas sekoja apbalvošana, bet pirms tās bija jāpasniedz simpātiju balva kādas spēles autoriem, kura likās visinteresantākā. Mēs izvēlējamies komandu no Talsiem, kura bija sagatavojusi spēli, kas balstīta uz dažādiem apgalvojumiem, teorijām un likumiem par enerģiju. Spēles autori par pamatu bija praksē izmantojuši elektriskās ķēdes pamatprincipus. Dalībnieks varēja izvēlēties no katriem četriem apgalvojumiem vienu, un savu atbildi pārbaudīt, pie pareizās atbildes rozetē iespraužot kontaktdakšu. Ja atbilde bija pareiza – iedegās spuldzīte zaļā krāsā, bet, ja nepareiza – sarkanā.
Esmu priecīga par jauniegūtajām zināšanām, draugiem. Aicinu arī citus skolēnus nākamgad piedalīties vides spēļu konkursā ar savām radošajām idejām. Tas tiešām bija interesanti! Ieteiktu arī apmeklēt „Latvenergo” Energoefektivitātes centru, kas jūs var pārsteigt ar jaunām tehnoloģijām un inovācijām.
Autors: Patrīcija Zālīte, 6. klase