Jautājums:
Vai Skrīveru ielu sakārtošanā plānojot izmantot frēzēto asfaltu, ir apzināta ietekme uz vidi un cilvēku veselību?
Vai Skrīveru ielu sakārtošanā plānojot izmantot frēzēto asfaltu, ir apzināta ietekme uz vidi un cilvēku veselību?
Šovasar divu Skrīveru ielu – Kalna ielas un Vecās kapsētas ceļa seguma uzlabošanai, kā arī stāvlaukumu pie kapiem atjaunošanai plāno izmantot frēzēto asfaltu, kas noņemts ceļa posmā no Skrīveriem līdz Aizkrauklei. Tātad uz šosejas šis asfalts drīkstēja būt, diez vai ir problēmas, lai tas turpinātu būt Skrīveros. Tā kā izmantotais asfalts ir daudzus gadus vecs, bitumena atlikums tajā ir samazinājies un masu pārsvarā veido viena no asfaltmasas sastāvdaļām – šķembas.
Lai to ieklātu, tiks izmantota visā Latvijā pielietota tehnoloģija – asfalta masu klās uz ielas, sablīvēs un virsmu apstrādās ar bitumena pārklājumu. Tā ir sertificēta bitumena masa, ko izmanto ceļu darbos.
Minēto tehnoloģiju – frēzēto asfaltu kā ceļa atjaunošanas materiālu – izmanto arī citās Latvijas pilsētās, piemēram, Cēsīs, Dobelē, Bauskā. Nofrēzētā asfalta izmantošana ceļu seguma pastiprināšanai un atjaunošanai ir pieļaujama un ceļu būvē izmantojama tehnoloģija.
Jāpiebilst, ka frēzētā asfalta iespējamais kaitīgums vai, gluži pretēji, nekaitīgums ir Veselības inspekcijas kompetencē. Internetā ir pieejami materiāli, kuros Veselības inspekcijas Sabiedrības veselības nodaļas higiēnas ārste Maija Šnepste norāda, ka inspekcijas rīcībā nav informācijas par frēzētā asfalta ietekmi uz veselību – ilgtermiņā vienlīdz kaitīgi veselībai var būt jebkuri ceļu putekļi.